Sprawdzarki cen to urządzenia elektroniczne, które są zaliczane do grona technologii auto id. Innymi słowy, ich podstawowe zastosowanie jest związane z odczytywaniem informacji z kodów kreskowych. Jednakże, w odróżnieniu od wielu urządzeń z tej kategorii, np. czytników lub kolektorów danych, weryfikatory są wykorzystywane przede wszystkim przez klientów firmy. To zresztą wpływa na to, w jakich działalnościach wdrażane są sprawdzarki cen.
Głównie do placówek handlowych
W jaki sposób klienci mogą korzystać z funkcjonalności dzisiejszych sprawdzarek cen? To proste – wystarczy przystawić do takiego urządzenia produkt, na którym znajduje się kod kreskowy. Następnie dochodzi do odczytania informacji o towarze i wyświetlenia ich na ekranie weryfikatora. Niektóre sprawdzarki oferują również głosowe emitowanie komunikatów. Co więcej, takie urządzenia można wykorzystywać do znacznie szerszej komunikacji z klientami. Część modeli oferują m.in. wyświetlanie informacji o bieżących promocjach czy nawet najzwyklejszych powitań.
W związku z powyższym, sprawdzarki cen są instalowane przede wszystkim w różnego rodzaju placówkach handlowych. Często można je spotkać w marketach czy nawet supermarketach. Ich zadaniem jest wtedy zautomatyzowanie komunikacji z klientami, którzy nie zawsze są pewni, ile będą musieli zapłacić za konkretny produkt.
Parametry i funkcje weryfikatorów
O najważniejszej funkcjonalności dzisiejszych weryfikatorów cen wspomnieliśmy już w poprzednim akapicie. Chodzi oczywiście o odczytywanie danych z różnych kodów kreskowych. Warto jednak pamiętać o tym, że poszczególne urządzenia mogą oferować wyższe bądź niższe parametry. Na rynku są dostępne zarówno sprawdzarki, które odczytują wyłącznie kody kreskowe 1D, jak i takie, które obsłużą obiekty dwuwymiarowe. Co więcej, istotną cechą każdego weryfikatora są tzw. interfejsy komunikacyjne. To właśnie od portów i modułów, które służą do wymiany danych, zależy płynność współpracy z komputerem oraz oprogramowaniem sprzedażowym.
Kilka słów o konstrukcji
Dzisiejsze sprawdzarki cen to w zdecydowanej większości kompaktowe urządzenia auto id. Dzięki temu nie ma problemu z ich montażem w docelowym miejscu pracy. Weryfikatory można bowiem umieścić na różnych powierzchniach, np. na ścianie, słupie czy regale (za pomocą otworów montażowych w standardzie VESA). Ponadto, omawiane tu urządzenia charakteryzują się zazwyczaj solidnym wykonaniem. Są one bowiem przystosowane do tego, aby poradzić sobie przy długotrwałej i intensywnej eksploatacji.
baardzo dobre urządzenia, niezwykle praktyczne dla klientów, a przez to i wygodne dla sprzedawców (bo przyspieszają sprzedaż). niestety jednak uważam że ich zastosowanie jest raczej dość wąskie, choć w sumie…czy to źle? w końcu mają rozwiązywać problemy tam, gdzie są, a nie tam gdzie ich nie ma, bo mała powierzchnia sklepu, bo nieduży asortyment, bo mniej klientów no i są czytniki kodów 😉